Etusivu
Uudet julkaisut
Verkkokauppa
Kuukauden levy
Top 60 -myyntilista 2009
Top 30 -myyntilista 2008
Top 40 -myyntilista 2007
Top 60 -myyntilista 2006
All Time Best Sellers
Suosittelulevyt
Alennetut
Tilausohjeet
Artistisivut
Discografiat

Tilaa levy Soul Express-verkkokaupasta

Lillo Thomas:

Come and Get It

Fitingo (US), 2010

Olipa yllätys huomata, että 80-luvun puolivälin tähdet Lillo Thomas ja Freddie Jackson julkaisivat marraskuussa 2010 perä perää pitkästä aikaa uudet albumit. Lillo Thomasin edellisestä pitkäsoitosta on vierähtänyt huikeat 23 vuotta, ja miehen 80-luvun CD-painokset vaihtavat käsiä tänä päivänä isojen seteleiden kanssa. Kaikki kolme miehen 80-luvun albumia on kuitenkin saatavan myös laillisina download-latauksina (esim. Applen itune-storesta 6,99 euroa per albumi). Lillo oli nuorukaisena olympia-tason sprintteri, joka siirtyi urheilusta viihdeteollisuuden pariin esiintymällä aluksi laulajana mm. Eddie Murphyn kanssa ja sitten Kashif-tallin taustalaulajana ja laulunkirjoittajana. Oma soololevytysura käynnistyi vuonna 1983 albumilla Let Me Be Yours, ja kaksi seuraavaa albumia All of You ja Lillo ylsivät Billboardin soul-listan top teniin. Tuon vuoden 1987 Lillo-albumin jälkeen miehestä ei kuitenkaan kuultu aikoihin musiikkipiireissä mitään, ja miehen kerrottiin siirtyneen taidemaalariksi ja näyttelijäksi.
Sitten yllättäen 20 vuoden tauon jälkeen Lillo julkaisi heinäkuussa 2008 download-singlen How Can I Look Her in the Eye, ja perään lupailtiin kokonaista albumia, jota saatiin odottaa aina marraskuuhun 2010 asti, mutta nyt uusi albumi on tosiaan julkaistu. Freddie Jacksonin tapaan Lillo on hankkinut levylleen vanhoja 80-luvun partnereita taustoilleen, sillä kahdella raidalla tuottajana vierailee Paul Laurence, muusikkoina on tuttuja 80-luvun nimiä kuten Timmy Allen, Fred McFarlane ja Ron Jenkins, ja taustalaulajina Audrey Wheeler ja Paul Laurence.
Itse pidin kovasti joistakin Lillon 80-luvun klubiraidoista, jotka olivat Kashif-tallin syntetisaattori-funkia parhaasta päästä, mutta jostain syystä näitä ei tarjoilla uutuudella lainkaan, vaan Lillo keskittyy balladeihin. Niillä hän on aina ollut ohutäänisempi versio Freddie Jackson-linjasta, ja kun sävelmät ovat pääosin Lillon omia ja varsin keskinkertaisia, niin levy jättää hieman vaisun vaikutelman. Parhaaksi hetkeksi nousee ainoa Paul Laurence-sävelmä Baby Girl. Yleissoundi on tuollaista Marvin Gayen Sexual Healing -linjaista neutraalia ja vähän steriiliä ohjelmoitua kosketinsoitin- ja rumpukonemenoa, ja vain siellä täällä pilkahtaa jokin oikeasti soitettu instrumentti. Jotakin kertoo myös se, että Parker McGeen säveltämä 70-luvun country-pop-hitti I'd Really Love to See You Tonight erottuu levyltä edukseen.

Tilaa verkkokaupastamme
(Rating: **1/2)

Takaisin etusivulle
Back to our (English) home page