Etusivu
Uudet julkaisut
Verkkokauppa
Kuukauden levy
Top 60 -myyntilista 2009
Top 30 -myyntilista 2008
Top 40 -myyntilista 2007
Top 60 -myyntilista 2006
All Time Best Sellers
Suosittelulevyt
Alennetut
Tilausohjeet
Artistisivut
Discografiat

Deniece Williams: Let's Hear It for the Boy

August 23, 2013

Now available at UK BBR reissue CD, 2012

Rating: 5/ 10

Tilaa levy Soul Townin verkkokaupasta / Click here to order
(Alkuperäinen albumi vuodelta 1984)
1) Let's Hear It For The Boy 2) I Want You 3) Picking Up The Pieces 4) Black Butterfly 5) Next Love 6) Haunting Me 7) Don't Tell Me We Have Nothing 8) Blind Dating 9) Wrapped Up 10) Whiter Than Snow
Bonus tracks:
11) Let's Hear It For The Boy (12" Version)
12) Next Love (12" Version)
13) Let's Hear It For The Boy (Instrumental)
14) Next Love (Instrumental)

Thom Bellin jälkeen Deniece Williamsin tuottajaksi päätyi George Duke, jonka ensimmäinen tuotos Deniecelle oli vuoden 1983 albumi I'm So Proud. Se julkaistiin vuonna 2012 lähes samaan aikaan sekä BBR:llä että FTG:llä, ja on arvioitu Soul Townin sivuilla FTG-julkaisuna.

Tämä vuoden 1984 albumi Let's Hear It For The Boy oli sitten toinen Duken tuottama albumi Deniecelle, ja tällä albumilla levy-yhtiö ja Duke pistivät Deniecen esittämään Pointer Sistersien, Donna Summerin ja vastaavien esikuvan mukaista synteettistä pop-disko-musiikkia, jolla saatiinkin Deniecelle uransa suurin pop-hitti, Footloose -elokuvan avulla buustattu nimikappale Let's Hear It for the Boy. Inhosin itse kyseistä kappaletta sen ilmestymisestä alkaen, ja vastikään edesmenneen George Duken suureksi kunniaksi mainittakoon, että hänkään ei kuulemma koskaan pitänyt kappaleesta!

Vaikka albumin menopalat olivat melkoisen ankeata synteettistä poppia, balladeilta löytyi yhä helmiä. Barry Mann & Cynthia Weil on tunnettu sokeristen viihdesävelmien kirjoittajaparina, mutta Black Butterfly Deniecen herkkänä ja sielukkaana tulkintana on kaukana säveltäjäparin tavanomaisesta siirapista. Jopa tausta on onnistuttu pitämään yllättävän raikkaana, etenkin aikakauden konepainotteisuus huomioon ottaen. Albumin kolmantena sinkkunakin tämä nousi vielä sijalle 22. black-listalla.

Toisena sinkkuna oli Next Love, jossa on tyylikäs balladinomainen alku, kunnes kappale muuttuu synteettiseksi pop-jolkutteluksi. Sävelmä oli Deniecen yhdessä George Duken kanssa kynäilemä, ja taustalta erottuu edukseen Hubert Lawsin huilu. Tämäkin ylsi sinkkuna sijalle 22. Hubertin veljen Ronnie Lawsin saksofonia kuullaan muuten balladilla I Want You, joka onkin albumin toiseksi paras esitys Black Butterfly:n jälkeen.

Vinyylialbumin B-puoli eli CD:n raidat 6-10 edustivat jo hyvinkin kalvakkaa valkoista syntiikkapopia, ja myös balladeista Don't Tell Me We Have Nothing jättää aivan kylmäksi. Päätösraita Whiter Than Snow on itse asiassa virsi, jonka Jerry Peters on sovittanut urkutaustaan! Koko albumin ja Deniecen uran suurin floppi on hätäinen rockahtava vipellys nimeltä Wrapped up. Ei ihme, että ykköshitistään huolimatta itse albumi myi heikommin kuin kaksi edeltäjäänsä, Thom Bellin tuottamaa albumia, joissa Thom piti kunnia-asianaan huolehtia, että albumit eivät ole "yksi hitti ja loput roskaa". Tästä albumista voisi sanoa, että yksi tyylikäs balladi (Black Butterfly) ja loput roskaa...

Reviewed by Ismo Tenkanen


Takaisin BBR-arviosivulle

Takaisin etusivulle
Back to our (English) home page